Navigation: Modüller > Rapor > Serbest/Standart Raporlar |
Raporlar arasından standart olanlar 'Standart Raporlar' sekmesinde, kullanıcı tanımlı olanlar ise 'Serbest Raporlar' sekmesinde ayrı olarak listelenmektedir.
Burada istenilen raporun yanındaki "Detay" bağlantısına tıklandığında karşımıza aşağıdaki ekran gelecektir.
Standart raporlar üzerinde değişiklik yapılamaycaktır, ancak "Farklı Kaydet" butonu ile istenilen değişiklikler farklı bir rapor olrak kaydedilebilir. Örneğin bir müşteri yada müşteri durumu için filtre verilerek kaydedilebilir. Böylece iki rapor da "Tüm Raporlar" listesinde görülebilecek, her seferinde filtre vermeye gerek kalmayacaktır.
Serbest raporlar üzerinde ise "Kaydet" butonu ile yapılan değişiklikler kaydedilebilecektir.
Web sayfası, Excel gibi çeşitli çıktılar ilgili butonlar aracılığıyla alınabilecektir.
Burada sistemin hazır raporlarından "Müşteri-Fırsat Raporu" üzerinden gidelim.
Rapor Sahaları:
Burada istenilen saha başlıkları seçilebilmekte, istenmeyenler butonu ile çıkarılabilmektedir. "Sürükle-Bırak" mantığıyla sahalar hareket ettirilebilecektir.
Saha başlıklarının isimleri isteğe göre değiştirilebilecektir.
Nümerik sahaların yanında toplam sembolüçıkmaktadır. Eğer raporda bu sahanın toplamı kullanılacaksa bu sembole tıklanarak seçili hale getirilmesi gerekmektedir.
Aşağıdaki resimde "Fırsat" sahasının isminin değiştirilebileceği ve "Tahmini Tutar" ın toplanacağı için toplam sembolünün işaretlendiği gösterilmiştir.
Rapor Filtreleri:
Bu sekme raporun sadece belli koşula uyan veriler için gösterilmesi istendiğinde kısıt verebileceğimiz bölümdür.
Burada kısıt verilecek saha seçildikten sonra butonuna tıklanır. Daha sonra istenilen kısıt tipi seçilerek, değer girilir. İstenmeyen kısıt butonu ile silinebilecektir.
Aşağıdaki örnekte müşteri isminin içinde "Ahmet" geçen ve gerçek tutarı 500 ile 1000 arasında olan sonuçların gelmesi için verilen kısıt gösterilmiştir.
Filtreleme yaparken kısıt verilecek alan için girilerek değer rehberden seçilmek istendiğinde "ID" içeren alanlar kullanılmalıdır. Örneğin müşterileri rehberden seçmek için "Müşteri ID" alanı seçilmelidir. "Değer" alanındaki ya da butonları yardımıyla rehberden seçim yapılabilecektir.
Sıralama ve Gruplama:
Raporun sonucunu herhangi bir sahanın verilerine göre sıralamak ve gruplamak için kullanabileceğimiz bölümdür. Burada sıralama yapılacak saha seçildikten sonra butonuna tıklanır. İstenmeyen saha butonu ile silinebilecektir.
Aşağıdaki örnekte müşteri ismine göre artan sıralama yapılacağı belirtilmiştir. Eğer yanındaki sembolüne tıklanırsa müşteri ismine göre gruplama da yapılacağı anlamına gelir. Gruplama yapılırsa, rapor sahalarında toplanacağı belirtilmiş sahalar müşteri değiştikçe toplanacaktır.
Burada "Veriler Kümüle Edilsin" parametresi işaretlendiğinde gruplama yapılmış sahaya göre veriler kümüle edilecek, toplamı alınması istenenler grup grup toplanabilecektir.
Rapor Parametreleri:
Burada raporun üzerinde şirket ismi, tarih gibi verilerin olup olmayacağı, rapor başlığının verilmesi, raporun dikey/yatay oluşu, sayfa genişliğine göre ayarlanması gibi özelleştirmeler yapılabilmektedir.
Örneğin; "Rapor Sonunda Genel Toplamı Göster" parametresi işaretlendiğinde "Rapor Sahaları" sekmesinde toplanacağı belirtilmiş olan sahaların toplamları listelenecektir.