Kanal Düzenleme

Navigation:  Modüller > Kanal >

Kanal Düzenleme

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Navigation:  Modüller > Kanal >

Kanal Düzenleme

hm_btn_navigate_prevhm_btn_navigate_tophm_btn_navigate_next

Bu bölüme "Kanal Düzenleme" butonuna tıklanarak ulaşılmaktadır. Burada birim tanımları, değişiklikleri, kullanıcıların birimlere atanması, birim kullanıcılarının görüntülenmesi ve kullanıcılara istisna haklar verilmesi işlemleri yapılabilecektir.

 

Bu bölüm ilk açıldığında "Genel" isminde tek bir birim görülecektir. Eğer kanal yapısı kullanılmak istenmiyorsa, tüm kullanıcılar bu birime dahil olacak ve kısıtlama olmayacaktır.

 

Yeni bir ağaç yapısı oluşturmak için "Genel" biriminin üzerine gelince çıkan işaretlerden yararlanılır, aşağıda örnek bir ağaç yapısı gösterilmektedir.

 

kanal_duzenleme

İstenilen birimin üzerine tıklandığında çıkan ikonlar yardımı ile, ekleme, düzenleme ve silme işlemleri yapılabilir. Ayrıca birimler sürükle-bırak mantığıyla hareket ettirilebilir.

 

 

kanal_degisikligi_surukle

 

 

İstenirse birim tipi seçilebilir, var olanlar arasından seçilebileceği gibi clip0004 butonu ile yeni birim tipi de eklenebilir. Birim tipi bilgi amaçlıdır.

 

"Kurum Dışı Organizasyon" olarak belirtilen birimler öngörülen satış değerlerinde ayrı olarak raporlanabilecek ve istenirse yeni müşteri, ürün, etkinlik kaydı açmaları engellenebilecektir.

 

Eğer birim 'Kurum Dışı Organizasyon' ise, bu birimin hangi kayıtlı müşteriye denk geldiği seçilebilecektir. Bu seçim ile, kurum dışı organizasyonlar sipariş girerlerken müşteri alanına kendilerinin gelmesi sağlanmaktadır. (bkz. "Genel-Ayarlar-Parametreler" bölümü, 'Varsayılan Parametreler', 'Teslim müşteri kullanılsın' parametresi)

 

İstenilen yapı oluşturulduktan sonra kullanıcılar ilgili birimlere atanır.

 

Bir birimin üzerine tıklandığında, o birime ait kullanıcılar ve diğer kullanıcılar görüntülenecektir. Sürükle-bırak mantığı ile bir kullanıcı bu birime taşınabilir.

 

 

kullanıcı_birim_istisna

 

Yukarıdaki tanımlamaya göre, CANAN kullanıcısı sadece "Proje" birimindeki kullanıcılara ait kayıtları görebilecektir.

"Kurumsal" birimine bağlı bir kullanıcı ise, "Kurumsal", "Proje", "Yazılım", "Satış" birimlerine ait kullanıcıların kayıtlarını görebilecektir.

 

 

CANAN kullanıcısının "Satış" birimindeki kullanıcıların kayıtlarını da görmesini istiyor, ancak "Yazılım" birimindeki kullanıcıların kayıtlarını görmemesini istiyorsak, "İstisna Tanımlamaları"nı kullanabiliriz.

 

kullanıcı_birim_istisna

 

Seçilen kullanıcının bağlı olduğu birim dolayısıyla hak sahibi olduğu birimler işaretli gelecektir. Bunun dışında hak sahibi olmasını istediğimizi birimleri işaretleyebiliriz.