Navigation: Genel > Ayarlar > Parametreler |
Programdaki bütün parametreleri ayarlayabileceğimiz bölümdür.
E-Posta Parametreleri:
Fırsat, teklif, sipariş, görev, aktivite ve destek kaydı girildiğinde/güncellendiğinde "Sorumlu" sahasında belirtilen kullanıcıya e-posta gitmesi için işaretlenmesi gereken parametrelerdir.
Fırsatlar, aktiviteler, görevler ve destek kayıtları için "Sorumlu" alanındaki kullanıcıya ek olarak, sorumlu kullanıcının "Cc E-Postalar" alanında belirtilen e-posta adreslerine de e-posta gönderilebilmektedir. Detaylı bilgiye "Genel-Ayarlar-Kullanıcı İşlemleri" menüsünden ulaşılabilir.
Kullanıcının duvarına bir gönderi girildiğinde e-posta gitmesi için yine buradaki parametre işaretlenmelidir. Otomatik e-postanın gönderileceği adres "Genel-Ayarlar-Hesap Ayarları" menüsünden şirket adına girilmiş e-posta adresidir.
Durum Parametreleri:
Programda tanımlı teklif ve fırsat durumları arasından, belirtilen işlem sonucu atanacak durumun seçilebileceği bölümdür. Örneğin bir fırsat girildiğinde fırsatın içerisindeki ürünler "Müşterinin Ürünleri" bölümüne otomatik eklenir, eklenirken hangi durumun verileceği de buradan belirlenebilmektedir.
Destek kayıtları çözüldüğünde ya da kapatıldığında verilecek durum da buradan belirlenir.
Varsayılan Parametreler:
Varsayılan Müşteri Tipi:
Burada "Tümü", "Birey" ya da "Kurum" seçilebilmektedir. "Tümü" seçildiği takdirde müşteri kaydı esnasında Birey/Kurum sorgulaması olacaktır.
Varsayılan kayıt yeri:
Eklenen resim ve belgelerin nerede saklanacağının belirlendiği parametredir. Eğer "Dosya Sistemi" seçilirse veriler dosya sisteminde kayıt edilecektir. "Google Docs"ta saklanabilmesi için "Genel-Ayarlar-Hesap Ayarları" menüsünden şirket için Google hesabı tanımlanmış ve ayarlar yapılmış olmalıdır. "Veritabanı" seçildiği takdirde ise dosyalar veritabanına kaydedilecektir.
Çalışma planında kullanılacak aktivite türü:
Çalışma planında gösterilecek ve çalışma planından girilen aktivitelere otomatik olarak atanacak aktivite tipi, programda tanımlı aktivite tipleri arasından seçilebilmektedir. Çalışma planı hakkında detaylı bilgiye "Modüller-Paylaşım-Çalışma Planı" menüsünden ulaşılabilir.
Kaç gün öncesi için aktivite girilebilsin/güncellenebilsin?:
Burada "Her zaman" seçilirse kayıt ve güncelleme için bir kısıtlama olmayacaktır. "0" seçilirse sadece bugün, "1" seçilirse sadece bir gün öncesi için kayıt girilebilecek yada güncellenebilecek, ondan öncesi için işlem yapılamayacaktır.
İlgili kişi eklendiğinde müşteri kaydı yaratılsın:
Bir müşterinin detaylarından ilgili kişi eklendiğinde, bu eklenen kişi için birey tipli müşteri kaydı yaratılması istendiğinde işaretlenmesi gereken parametredir.
İlgili kişi hakkında detaylı bilgiye "Modüller-Müşteri-Müşteri Detayları-İlgili Kişiler" menüsünden ulaşılabilir.
Müşteri eklendiğinde adres defterine de kayıt atılsın:
Bir müşteri kaydı yapıldığında, kaydı gerçekleştiren kullanıcının adres defterine de kayıt atılması isteniyorsa işaretlenmesi gereken parametredir.
Adres defteri hakkında detaylı bilgiye "Modüller-Paylaşım-Adres Defteri" menüsünden ulaşılabilir.
Aktivite bilgisinin gönderileceği takvim:
Aktivitelerin gönderileceği takvim "Exchange" ya da "Google" olarak seçilebilmektedir.
"Exchange" seçiminin geçerli olması için "Genel-Ayarlar-Hesap Ayarları" menüsünde belirtilen protokolün "Exchange" olması gerekmektedir. Aktivite ve görevler "Sorumlu" alanında belirtilen kullanıcının, "Genel-Kullanıcı Ayarları-E-Posta Sunucu Bilgileri" menüsünde tanımlanmış e-posta adresinin takvimine gönderilecektir.
"Google" seçildiğinde ise protokol seçimi farketmeyecek, aktiviteler, "Sorumlu" alanında belirtilen kullanıcının "Genel-Kullanıcı Ayarları-E-Posta Sunucu Bilgileri" nde "Google Takvim Hesap Bilgileri" başlığında tanımlanmış takvime gönderilecektir.
Aktivite ve görev senkronizasyonu:
Burada "Otomatik" seçilmesi durumunda kaydedilen aktivite ve görevler bir üstteki parametrede seçilmiş takvime gönderilecektir. Gönderilmesi istenmiyorsa, "Manuel Eşleme" seçilmelidir.
Aktivite ve görevler, "Sorumlu Kişi" alanında belirtilen kullanıcının takvimine gönderilecektir. Kullanıcının "Genel-Kullanıcı Ayarları-E-Posta Sunucu Bilgileri" bölümünden şifresini girmiş olması gerekmektedir.
Kullanıcılar sadece kendi istedikleri aktvitieleri takvimlerine aktarmak isterlerse, buradan "Manuel Eşleme" seçip, daha sonra yansıtmak için "Genel-Kullanıcı Ayarları-Senkronizasyon" menüsünde bulunan "Senkronizasyon" işlemini kullanabilirler.
Varsayılan fırsat durumu:
Yeni fırsat kaydı esnasında otomatik gelmesi istenen fırsat durumu buradan seçilebilecektir.
Varsayılan teklif durumu:
Yeni teklif kaydı esnasında otomatik gelmesi istenen teklif durumu buradan seçilebilecektir.
Varsayılan sipariş durumu:
Yeni sipariş kaydı esnasında otomatik gelmesi istenen sipariş durumu buradan seçilebilecektir.
Tahmini fırsat kapanış tarihine verilecek değer:
Yeni fırsat kaydı esnasında otomatik gelmesi istenen tahmini fırsat kapanış tarihinin, başlangıç tarihinden ne kadar sonrası olacağı buradan seçilebilecektir.
Varsayılan aktivite tipi:
Yeni aktivite kaydı esnasında otomatik gelmesi istenen aktivite tipi buradan seçilebilecektir.
Varsayılan destek aktivitesi tipi:
Destek kayıtlarına aktivite kaydı yapılırken otomatik gelmesi istenen destek aktivite tipi buradan seçilebilecektir.
Varsayılan aktivite durumu:
Yeni aktivite kaydı esnasında otomatik gelmesi istenen aktivite durumu buradan seçilebilecektir.
Varsayılan etkinlik tipi:
Yeni etkinlik kaydı esnasında otomatik gelmesi istenen etkinlik tipi buradan seçilebilecektir.
Varsayılan ürün durumu:
Yeni ürün kaydı esnasında otomatik gelmesi istenen ürün durumu buradan seçilebilecektir.
Varsayılan müşteri-ürün durumu:
"Müşterinin Ürünleri" bölümüne eklenen bir ürün için otomatik gelmesi istenen durum buradan seçilebilecektir.
Varsayılan destek kaydı durumu:
Yeni destek kaydı esnasında otomatik gelmesi istenen durum buradan seçilebilecektir.
Fırsat kaydı olmadan teklif/sipariş girilemesin:
Bu parametre işaretli olduğundan sadece fırsat bağlantılı teklif ve sipariş girilebilecek, doğrudan teklif yada sipariş girilmek istenildiğinde kullanıcı fırsat seçmek durumunda kalacaktır.
Varsayılan fiyat listesi:
Fırsat, teklif ve sipariş kayıtlarında ürün seçildiğinde ürünün fiyat getireleceği yer 'CRM Ürün Kaydı' ve eğer NConnector kullanılıyorsa 'ERP Fiyat Listesi' ya da ''ERP Stok Kaydı' olarak seçilebilecektir.
Not: Fiyat ERP'den getirilirken; fiyat grubu, stok parametreleri ve liste fiyatının hangisi (liste fiyatı 1,2,3,4) olduğu gibi kontroller Netsis’teki şekliyle yapılır. CRM’de fırsat, teklif, sipariş kaydederken ya da düzenlerken gelen ürün fiyatı; Netsis’te sipariş girerken gelen stok fiyatı olacaktır. Bu durumda; eğer Netsis’te fiyat listesi kullanılıyor ise, CRM’de ‘ERP Stok Kaydı’ parametresi seçilse bile, ilgili ürünün fiyat listesindeki fiyatı getirilecektir. CRM’de fırsat/teklif/sipariş kaydı esnasında seçilen ürünün stok kodu veya müşterinin cari kodu tanımlı değil ise, fiyat olarak ‘0’ ve para birimi olarak ‘Varsayılan Para Birimi’ olan TRY getirilir. Benzer şekilde; ürün fiyatının ERP'deki para biriminin karşılığı CRM'de yok ise, ‘Varsayılan Para Birimi’ olan TRY getirilecektir.
Teslim müşterisi kullanılsın:
Siparişteki 'Teslim Müşteri' sahasının kullanılıp kullanılmayacağının seçilebileceği parametredir.
Teslim müşteri kullanılıp kullanılmaması, "Modüller-Kanal" yapısında tanımlanmış 'Kurumdışı' organizasyonlara dahil kullanıcılar için sipariş kaydında farka sebep olacaktır.
Teslim müşteri kullanılmadığında 'Kurumdışı' organizasyonlara dahil kullanıcılar da, aynı 'Kurumiçi' kullanıcılar gibi sipariş girişi yapabileceklerdir. Teslim müşteri kullanıldığında ise, 'Kurumdışı' organizasyonlara dahil kullanıcılar sipariş kaydederken, siparişin müşterisi olarak ait oldukları birimin müşterisi otomatik olarak getirilecektir, istedikleri müşteriyi ise 'Teslim Müşteri' alanında belirteceklerdir.
Connector Parametreleri (Müşteri):
Cari aktarımların hangi durumlarda yapılacağının belirlenebileceği parametrelerdir. "ERP'ye aktarım yapılacak müşteri durumu" seçeneği ile istenirse durumu "Potansiyel" ya da "Müşteri" olan müşterilerin otomatik olarak Netsis'e aktarılması sağlanabilir. Örneğin fırsat açıldığında Netsis'e aktarılması isteniyorsa buradan "Potansiyel" seçimi yapılabilir. Burada "-" seçili iken ise yukarıdaki parametrelere göre "ERP Bağlantısı" seçeneğinin 'Evet' ya da 'Hayır' gelmesi sağlanacaktır, bu seçenek üzerinde değişiklik yapma yetkisi ise sadece "Admin" kullanıcılarda olacaktır. "Admin" kullanıcılar hakkında detaylı bilgiye "Genel-Ayarlar-Kullanıcı İşlemleri" menüsünden ulaşılabilir.
Connector Parametreleri (Ürün):
Ürün aktarımlarının hangi durumlarda yapılacağının belirlenebileceği parametrelerdir.
Connector Parametreleri (Teklif):
Teklif aktarımlarının hangi durumlarda yapılacağının belirlenebileceği parametrelerdir.
Eğer ERP'deki risk takibinin CRM'den girilen teklifler için de geçerli olması isteniyorsa, buradaki 'Teklif Risk Takibi' parametresi kullanılmalıdır. Müşterilerin risk takibi, NConnector kurulumu ile birlikte gelen SP_GETRISK prosedüründen gelen sonuç ile yapılacaktır. Bu prosedür ERP'deki risk limitlerini direk getirmektedir, istenirse prosedür değiştirilebilir. NConnector kullanılmadığı takdirde risk takibi yapılamayacaktır.
Takip Yapma: ERP'de risk takibi açık da olsa, CRM tarafında risk takibi yapılmadan teklif kaydına izin verilecektir.
Uyarı Ver: CRM'den teklif kaydederken ya da güncellerken, müşterinin risk limitini aşması durumunda uyarı verilecek, ancak kayda izin verilecektir.
İşlemi Durdur: CRM'den teklif kaydederken ya da güncellerken, müşterinin risk limitini aşması durumunda işlem durdurulacaktır.
Connector Parametreleri (Sipariş):
Sipariş aktarımlarının hangi durumlarda yapılacağının belirlenebileceği parametrelerdir.
Eğer ERP'deki risk takibinin CRM'den girilen siparişler için de geçerli olması isteniyorsa, buradaki 'Sipariş Risk Takibi' parametresi kullanılmalıdır. Müşterilerin risk takibi, NConnector kurulumu ile birlikte gelen SP_GETRISK prosedüründen gelen sonuç ile yapılacaktır. Bu prosedür ERP'deki risk limitlerini direk getirmektedir, istenirse prosedür değiştirilebilir. NConnector kullanılmadığı takdirde risk takibi yapılamayacaktır.
Takip Yapma: ERP'de risk takibi açık da olsa, CRM tarafında risk takibi yapılmadan sipariş kaydına izin verilecektir. (ERP'de risk takibi yapılıyorken, CRM'den riks takipsiz ve müşterinin risk limitini aştığı bir kayıt yapıldığında, kaydı ERP'ye atmada hata alınacaktır.)
Uyarı Ver: CRM'den sipariş kaydederken ya da güncellerken, müşterinin risk limitini aşması durumunda uyarı verilecek, ancak kayda izin verilecektir.
İşlemi Durdur: CRM'den sipariş kaydederken ya da güncellerken, müşterinin risk limitini aşması durumunda işlem durdurulacaktır.
Kanal Parametreleri:
Kurum dışı organizasyonlar müşteri/etkinlik/ürün ekleyebilsin:
Kanal yapısında "Kurum Dışı" olarak belirtilmiş birimlere ait kullanıcıların müşteri etkinlik/ürün kaydı yapıp yapamayacağını belirleyebileceğimiz parametredir.
Müşteri güvenlik seviyesi:
Burada kullanıcıların kendi müşterisi olmayan müşterilerin temel bilgileri (Müşteri detaylarındaki "Müşteri" sekmesi) ve ek bilgileri (Müşteri detaylarındaki "İlgili Kişileri", "Ürünleri" ve "Belgeleri" sekmeleri) üzerinde sahip olacağı yetki tanımlanabilmektedir. 'Aktiviteleri', 'Fırsatları' vb sekmeler görülebilecek, ancak her kullanıcı sadece yetkisi olduğu kayıtları görüntüleyebilecektir.
Eğer seviye 'Çok Yüksek' seçilirse kullanıcılar (Admin kullanıcılar için bu geçerli değildir. "Admin" kullanıcılar hakkında detaylı bilgiye "Genel-Ayarlar-Kullanıcı İşlemleri" menüsünden ulaşılabilir.) 'Müşteri' durumunda olan tüm müşterileri ve 'Aday' ve 'Potansiyel' durumundaki müşterilerden ise sadece yetki sahibi olduklarını görebileceklerdir. Ancak "Müşteri Arama" bölümünden (Detaylı bilgi için bkz. "Genel-Arama-Müşteri") müşterinin isminin en az beş karakterini ya da varsa cari kodunu yazarak arama yaptıklarında, yetki sahibi olmadıkları müşterilere de ulaşabilecekler ama sadece temel bilgilerini görüntüleyebilecek ve değişiklik yapamayacaklardır.
Müşteri üzerinde yetki sahibi olmak ile ilgili detaylı bilgi için bkz. "Modüller-Kanal-Kanal-Müşteri İlişkisi"
Döviz Parametreleri:
Varsayılan Döviz Kaynağı:
Burada 'TCMB' ya da 'Connector' seçilebilecektir. Eğer Netsis ile entegre çalışılmıyorsa 'TCMB' seçilmelidir. NConnector kullanılıyor ise, teklif ve siparişlerin Netsis'e aktarımında hata alınmaması için dövizler Netsis'ten çekilmelidir, bu yüzden 'Connector' seçilmelidir.
Varsayılan Döviz Çevrimi:
Dövizli girişlerin Türk Lirası karşılığının hesaplanmasının hangi çevrimden yapılacağı seçilmelidir.
Eğer TRY dışında para birimleri ile çalışılacaksa, bu parametreler belirlenmeli ve sonrasnda kullanılacak döviz tiplerinin seçimi ve kur güncellemeleri için "Genel-Ayarlar-Döviz" sekmesinden ayarlamalar yapılmalıdır.
Servis Parametreleri: