Navigation: Genel > Ayarlar > Kullanıcı İşlemleri > Kullanıcı |
Yeni Kullanıcı:
"Yeni Kullanıcı" butonu ile yeni bir kullanıcı tanımlanabilmektedir. SSO bağlantısından dolayı, kullanıcı adı ve isim alanlarının değiştirilmesi ya da açılan kullanıcının silinmesi mümkün olmayacaktır.
Kullanıcı adı tekil olmalıdır. Kullanıcılar programa kullanıcı adları ile giriş yapacaklardır. Şifre verilmediği takdirde program kayda izin vermeyecektir. İstenirse sonrasında kullanıcı bilgileri güncellenebilir, yeni şifre verilebilir. Kullanıcı şifresini kendisi de değiştirebilecektir. Şifre değiştirme ile ilgili bilgiye "Genel-Kullanıcı Ayarları-Şifre Değişikliği" menüsünden ulaşılabilir.
Yaratılan kullanıcı için ya yeni SSO kullanıcısı yaratılmalı, ya da kullanıcı var olan bir SSO kullanıcısı ile eşlenmelidir.
E-posta uygulamalarında kullanılması istenen e-posta adresi "E-Posta (iş)" sahasına yazılmalıdır.
Kullanıcının kanal yapısına göre dahil olduğu birim belirtilmelidir. "Kanal" modülü kullanılmayacaksa "Genel" seçimi yapılır. "Kanal" modülü hakkında detaylı bilgiye "Modüller-Kanal" başlığı altından ulaşılabilir.
Eğer "Admin" seçeneği işaretlenirse kullanıcı, ayarlar menüsüne erişebilecek ve sadece admin olan kullanıcıların yapabileceği bazı işlemlerde yetki sahibi olacaktır. Bir kullanıcı kendi adminliğini kaldıramaz.
"Admin" olan kullanıcılar program içerisinde tüm yetkilere sahip olurlar. "Admin" olarak tanımlanmayan her kullanıcının bir gruba atanması gerekmektedir. Aksi takdirde kullanıcı program içerisinde hiçbir yetkiye sahip olmayacaktır. Kullanıcılar dahil oldukları gruplara tanımlanmış yetkilere sahip olacaklardır. "Admin" olan bir kullanıcı ise, yetkileri kısıtlı bir gruba dahil edilse de, tam yetki sahibi olmaya devam edecektir.
Kullanıcı artık programı kullanmayacaksa aktivasyon durumu "Pasif" haline getirilir. Bir kullanıcı kendi durumunu pasif hale getiremez. Kullanıcılar için sadece mobil uygulamayı ya da sadece web uygulamasını kullanma hakkı da buradan verilebilir. "Aktif" durumundaki kullanıcılar hem web üzerinden hem mobil üzerinden uygulamaya giriş yapabileceklerdir.
İstenirse kullanıcı için resim eklenebilmektedir.
Resim eklemek ile ilgili detaylı bilgiye "Modüller-Müşteri-Yeni Müşteri" menüsünden ulaşılabilir.
Netsis ile cari entegrasyon yapılacaksa, kullanıcının Netsis'teki plasiyer kodu buraya yazılabilir. Bu durumda NConnector aktarımlarında, cari kartlardaki/tekliflerdeki/siparişlerdeki plasiyer kodlarına karşılık, müşteri kartlarındaki/tekliflerdeki/siparişlerdeki "Sorumlu" sahası da doldurulacaktır. CRM'den ERP'ye aktarım yapılırken de yine bu eşleştirme olacaktır.
Kullanıcı listesi üzerinden 'Detay' bağlantısına tıklayarak kullanıcıların bilgilerini güncelleyebiliriz. Karşımıza aşağıdaki gibi bir ekran gelir.
Burada kullanıcıya yeni şifre verilmek istendiğinde "Yeni Şifre" bağlantısına tıklanmalıdır.
Kullanıcıya aktivite, fırsat, görev, hata, istek, sipariş, şikayet, teklif ve yardım isteği kayıtlarında giden bilgi e-postaları için ayrı CCMailler tanımlanabilir.
Örneğin kullanıcının sorumlusu olduğu bir aktivite kaydında, kullanıcıya ve cc mail olarak da kullanıcının müdürüne e-posta gitmesi isteniyorsa, buradan 'Aktivite' tipi seçilerek kullanıcının müdürünün e-postası kaydedilmelidir.