Navigation: Modüller > Müşteri > Yeni Müşteri |
Bir müşteri birey ya da kurum tipinde kaydedilebilmektedir. Yeni müşteri butonuna tıkladığımızda, birey mi kurum mu olacağı sorgulanır.
İstenirse bu sorgulama olmadan her zaman birey ya da her zaman kurum kaydedilmesi sağlanabilir. Bu konu hakında detaylı bilgiye "Genel-Ayarlar-Parametreler" menüsünden ulaşılabilir.
Müşteri birey ya da kurum olarak belirlendikten sonra, karşımıza bilgileri gireceğimiz ekran gelir.
Temel bilgiler ve iletişim bilgileri bu ekrandan girilmektedir. Birey ve kurum için farklılaşan "T.C. Kimlik No", "Vergi No" ya da "Sektör" gibi alanlar mevcuttur.
Yanında * bulunan alanlar zorunludur.
Kaydet ve Yeni: Müşteriyi kaydeder ve aynı tipte müşteri kaydedebileceğimiz boş bir ekran açar.
Kaydet ve Yeni Fırsat: Müşteriyi kaydeder ve o müşteri için fırsat kaydı yapabileceğimiz ekranı açar.
Kaydet ve Yeni İlgili Kişi: Müşteriyi kaydeder ve o müşteri için ilgili kişi kaydı yapabileceğimiz ekranı açar.
Referans:
Müşteri örneğin belli bir etkinlik sonucu kazanıldıysa, referans olarak bu etkinlik seçilebilmektedir. Referans rehberinde, kayıtlı etkinlikler bulunmaktadır. Buradan referansı bir etkinlik olarak belirtilmiş müşteriler, ilgili etkinliğin “Kazanılan Müşteriler” bölümünde görülebilecektir. Detaylı bilgiye “Modüller-Etkinlik/Aktivite-Etkinlik” menüsünden ulaşılabilir.
Etkinlik dışında, müşterinin bir aktivite, fırsat, başka bir müşteri ya da internet, radyo gibi yerlerden kazanıldığı da belirtilebilecektir. Buradaki seçeneklere ekleme yapılmak istenirse, "Genel-Ayarlar-Rehberler" menüsü kullanılabilir.
Resim Eklemek:
Müşteri ile ilgili bilgi amaçlı bir resim eklenmek istendiğinde kullanılabilir. Örneğin müşteri logosu eklenebilir. Resim eklemek için resim alanının üzerine gelip “Resim Ekle” bağlantısına tıklanır. Bilgisayardan ya da web üzerinden seçilen resim eklenebilmektedir. Eklenen resim istenildiği zaman değiştirilebilir ya da silinebilir.
Kategori:
Müşterinin kategorisini belirlemek için daha önceden tanımlanmış kategorilerden biri seçilebilir.
Örnek olarak müşterileri bayiler ve direk müşteriler olarak ayırmak için kategoriler kullanılabilir.
Kategoriler raporlama amaçlı kullanılabileceği gibi, istenildiğinde sayfanın üst bölümündeki arama kısmından kategorilerden biri yazılarak arama yapılabilecektir. Müşteri arama özelliği ile ilgili detaylı bilgiye “Genel-Arama-Müşteri” menüsünden ulaşılabilir.
Müşterinin Durumu:
Kaydedilen bir müşteri beş farklı durumda olabilir. Bu durumlar “Aday”, “Potansiyel”, “Müşteri”, “Rakip” ve ”Kayıp” olarak belirlidir. Bu durumlar raporlama amaçlı olup, süreçlerde müşteriyi kullanmamıza etki etmeyecektir. Rakip müşteriler listelerde ve rehberlerde karşımıza gelmeyecek, "Genel-Ayarlar-Rehberler" bölümünden 'Rakip Müşteri Listesi' seçilerek görüntülenebilecektir.
"Aday" durumundaki bir müşteri için fırsat kaydı yapıldığında, müşterinin durumu otomatik olarak "Potansiyel" haline gelir.
"Aday" ya da "Potansiyel" durumundaki bir müşterinin fırsatı kazanıldığında, müşterinin durumu otomatik olarak "Müşteri" haline, kaybedildiğinde ise tekrar "Aday" haline gelir.
Adres:
Müşteri ile ilgili adres girilmek istenildiğinde “Yeni adres” bağlantısına tıklanmalıdır. Bu durumda yeni bir ekran açılacak ve açık adres girilebilecektir. Girilen adres “Haritada Bul” denilerek "Google Maps" üzerinden izlenebilecektir. Adres tipi rehberden seçilebileceği gibi butonu ile yeni tipler de eklenebilir.
Her müşteri için iki adres girilebilmektedir.
Üst Birey/Üst Kurum:
Müşteri, diğer müşterilerden birinin şubesi ise ya da bir şekilde başka bir müşteriye bağlı ise üst birey/üst kurum alanında bu müşteri seçilebilmektedir.
Sorumlu Kişi (1-2):
Bu müşteriden sorumlu bir kişi varsa, örneğin müşteriden sorumlu pazarlama/satış elemanı, sorumlu alanından seçilebilmektedir. Alanın rehberine CRM kullanıcıları gelmektedir.
Bağlı Olduğu Kurum: (Bireyler için)
Bir birey, bir kuruma bağlı ise bireyin irtibatı olduğu müşterisinde bu kurum seçilebilir. Bu seçim yapıldığı takdirde kurumun ilgili kişilerinde bu birey görüntülenebilecektir. İlgili kişiler hakkında detaylı bilgiye "Modüller-Müşteri-Müşteri Detayları-İlgili Kişiler" menüsünden ulaşılabilir.
T.C Kimlik No: (Bireyler için)
TC. Kimlik No alanı boş geçilebilecektir. Ama eğer veri girilirse kontrolü yapılacaktır. Gerçek olmayan bir numara girildiğinde bir uyarı ile karşılaşılacaktır.
Vergi No: (Kurumlar için)
Vergi No alanı boş geçilebilecektir. Ama eğer veri girilirse kontrolü yapılacaktır. Gerçek olmayan bir numara girildiğinde bir uyarı ile karşılaşılacaktır.
Dinamik alanlarla ilgili detaylı bilgiye “Genel-Ayarlar-Dinamik Alanlar” menüsünden ulaşılabilir.
Rehberler () ile ilgili detaylı bilgiye “Genel-Ayarlar-Rehberler” menüsünden ulaşılabilir.
Müşteri kartlarında, girilen telefon numarasından otomatik il doldurma, il alanına yazılan il bilgisinin adres kaydederken otomatik karşımıza gelmesi ya da adreste belirtilen ilden karttaki il alanını doldurma özellikleri de desteklenmektedir.