Navigation: Modüller > Kanal > Kanal-Müşteri İlişkisi |
Kullanıcıların birbirlerinin müşterilerini görmemeleri, her kullanıcının kendi müşterilerini görmesi gibi ayarlamalar "Kanal" modülü aracılığıyla yapılır.
Öncelikle "Modüller-Kanal" başlığı altından hiyerarşik yapı tanımlanır ve kullanıcılar bu hiyerarşiye yerleştirilir.
Daha sonra "Genel-Ayarlar-Parametreler" bölümünde istenen "Müşteri Güvenlik Seviyesi" seçilir.
Seviyenin 'Düşük', 'Orta' yada 'Yüksek' seçilmesi ile, kullanıcıların kendi müşterisi olmayan müşterilerin temel bilgileri (Müşteri detaylarındaki "Müşteri" sekmesi) ve ek bilgileri (Müşteri detaylarındaki "İlgili Kişileri", "Ürünleri" ve "Belgeleri" sekmeleri) üzerinde sahip olacağı yetki tanımlanabilmektedir. 'Aktiviteleri', 'Fırsatları' vb sekmeler görülebilecek, ancak her kullanıcı sadece yetkisi olduğu kayıtları görüntüleyebilecektir.
Eğer seviye 'Çok Yüksek' seçilirse kullanıcılar (Admin kullanıcılar için bu geçerli değildir. "Admin" kullanıcılar hakkında detaylı bilgiye "Genel-Ayarlar-Kullanıcı İşlemleri" menüsünden ulaşılabilir.) 'Müşteri' durumunda olan tüm müşterileri ve 'Aday' ve 'Potansiyel' durumundaki müşterilerden ise sadece yetki sahibi olduklarını görebileceklerdir. Ancak "Müşteri Arama" bölümünden (Detaylı bilgi için bkz. "Genel-Arama-Müşteri") müşterinin isminin en az beş karakterini ya da varsa cari kodunu yazarak arama yaptıklarında, yetki sahibi olmadıkları müşterilere de ulaşabilecekler ama sadece temel bilgilerini görüntüleyebilecek ve değişiklik yapamayacaklardır.
Bir kullanıcının bir müşteri üzerinde yetki sahibi olması, o kullanıcının biriminin, müşterinin "İlgili Birimler" inde olması ile sağlanır. Müşteriler, kaydı yapan kullanıcının bağlı olduğu birimin müşterisi olarak kaydedilirler. Örneğin "Ege" biriminden kaydedilen bir müşterinin kartındaki "İlgili Birimler" alanına "Ege" birimi otomatik getirilecektir. "Ege" birimindeki ve "Ege" birimine yetkisi olan üst birimlerdeki kullanıcılar, bu müşterinin ilgili birimlerine ekleme-çıkarma yapabileceklerdir.
Örneğin "Proje" birimindeki bir kullanıcı tarafından kaydedilen müşterinin ilgili birimlerine "Proje" eklenecektir. Bu müşteri "Proje" ve üstündeki "Kurumsal", "Ege" ve "Merkez" birimlerinin müşterisi olmuş olur. Bu birimlere bağlı bir kullanıcı bu müşteri üzerinde tam yetki sahibi olur ve ilgili birimlerine müdahele edebilir; diğer kullanıcılar ilgili birimlerine müdahele edemeyecek ve belirlenen ölçülerde yetki sahibi olacaktır. Bu yetkiler ise yukarıda da bahsedilen, "Genel-Ayarlar-Parametreler" bölümündeki "Müşteri Güvenlik Seviyesi" ile belirlenmektedir. Ayrıca yine parametrelerden "Kurum Dışı" olarak seçilmiş birimlerin müşteri eklemesi de engellenebilmektedir.
Bir kullanıcının biriminin, müşterinin "İlgili Birimler" ine eklenmesi üç şekilde olabilir;
1.Müşteri kartını o birimden bir kullanıcının açmış olması.
2.Müşteri için, o birimden bir kullanıcının sorumlu olduğu bir fırsat kaydı açılması.
3.İlgili birimlere elle birim eklenmesi.
Bir birimin 'Sözleşme Birimi' olmaması durumunda, o birimdeki kullanıcılar müşteride hak sahibi olmalarına rağmen, "Modüller-Sözleşme" bölümünden müşterinin sözleşmelerini görüntüleyemeyeceklerdir. 'Sözleşme Birimi' kolonu ve tanımlaması sadece "Admin" kullanıcılara açık olacaktır. "Admin" kullanıcılar hakkında detaylı bilgiye "Genel-Ayarlar-Kullanıcı İşlemleri" menüsünden ulaşılabilir.