Açık-Kapalı Fırsat

Navigation:  Modüller > Fırsat >

Açık-Kapalı Fırsat

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Navigation:  Modüller > Fırsat >

Açık-Kapalı Fırsat

hm_btn_navigate_prevhm_btn_navigate_tophm_btn_navigate_next

Hala devam eden fırsatlar açık, kazanılmış ya da kaybedilmiş fırsatlar kapalı fırsat olarak düşünülür. Fırsatları kapatmak için "Toplu Fırsat Kapatma" ekranı kullanılabilir. "Müşteri" modülü altındaki "Modüller-Müşteri-Müşteri Detayları-Fırsatları" bölümünden de kapatma işlemi yapılabilir.

 

Ya da herhangi bir fırsatın detayındayken Kazanıldı/Kaybedildi butonları kullanılabilir.

 

 

Bir fırsat için "Kazanıldı" denildiğinde fırsatın durumuna standart olarak "OLUMLU Kapandı", "Kaybedildi" denildiğinde ise "OLUMSUZ Kapandı" atanacak ve bitiş tarihleri verilecektir.

 

"Kazanıldı" denildiğinde karşımıza aşağıdaki gibi bir ekran gelir.

 

firsat_kazanildi_neden

 

Burada "Ürün Kalitesi", "Kişisel Dialog" gibi nedenler seçilebilir. clip0026 butonu ile yeni nedenler eklenebilecektir.

 

Benzer şekilde "Kaybedildi" denildiğinde de karşımıza aşağıdaki gibi bir ekran gelir.

 

firsat_kaybedildi_nedne

 

Burada da "Ürün Yetersizliği", "Yetersiz İlgi" gibi nedenler seçilebilir. Rehber bir öncekinden farklıdır. clip0026 butonu ile yeni nedenler eklenebilecektir. Kazanan olarak sistemde "Rakip" olarak tanımlı müşteriler arasından seçim yapılabilecektir.

 

 

Kazanılan ve kaybedilen fırsatlara atanacak durumlar "Genel-Ayarlar-Parametreler" menüsünden değiştirilebilecektir.

 

 

Benzer şekilde eğer bir fırsatın durumu "OLUMLU Kapandı" yapılırsa kazanılmış olarak düşünülecek ve bitiş tarihi atanacak, "OLUMSUZ Kapandı" yapılırsa da kaybedildi olarak düşünülecek ve bitiş tarihi atanacaktır.

 

Olumlu ve olumsuz kapanan fırsatların dağılımı ana sayfadaki grafikten izlenebilir.

 

Bitiş tarihini kullanıcı girememektedir. Ama istenirse kapanmış bir fırsatın durumu diğer durumlara çekilerek tekrar açık hale getirilebilecektir.

 

"Aday" ya da "Potansiyel" durumundaki bir müşterinin fırsatı kazanıldığında, müşterinin durumu otomatik olarak "Müşteri" haline, kaybedildiğinde ise tekrar "Aday" haline gelir.