Sık Sorulan Sorular

Navigation:  Genel > Ek Bilgiler >

Sık Sorulan Sorular

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Navigation:  Genel > Ek Bilgiler >

Sık Sorulan Sorular

hm_btn_navigate_prevhm_btn_navigate_tophm_btn_navigate_next_d

1.Müşteri kaydı yaparken "Referans" alanına neden kayıt giremiyorum?

 

Bu alanda sistemde tanımlı etkinlikler, aktiviteler vs. arasından seçim yapılabilir. Direk kayıt girmek için internet, diğer gibi seçenekler kullanılabilir.

Detaylı bilgi için bkz. "Modüller-Müşteri-Yeni Müşteri"

 

 

 

2.Bir müşteri için "İrtibatı Olduğu Müşteri" seçersem nereleri etkiler?

 

Bu alanda seçilen müşterinin "İlgili Kişiler" inde o müşteri izlenebilecektir.

Detaylı bilgi için bkz. "Modüller-Müşteri-Yeni Müşteri"

 

 

 

3.Bir müşteri için "İlgili Kişi" tanımlarsam nereleri etkiler?

 

"İlgili Kişi" olarak seçilen müşterinin "İrtibatı Olduğı Müşteri" alanında o müşteri görülebilcektir.

Detaylı bilgi için bkz. "Modüller-Müşteri-Müşteri Detayları-İlgili Kişiler"

 

 

 

4.Bir müşteri için "Üst Müşteri" tanımlaması ne için kullanılıyor?

 

Bu alan özellikle şubeli çalışan müşterilerin kaydı için eklenmiştir. Bir müşterinin şubelerini ayrı ayrı kaydettiğimizde "Üst Müşteri" alanlarına merkezlerini yazabiliriz.

 

 

 

5.Bir fırsata bağlı aktivite tanımlayabilir miyim?

 

Aktivite tanımlarken "İlgili Fırsat" seçilebilmektedir. Bu alana ilgili müşteri için kaydedilmiş açık fırsatlar gelecektir. Aynı zamanda bir fırsatın detaylarındaki "Aktiviteler" sekmesinden de fırsata bağlı aktivite tanımlanabilmektedir.

Detaylı bilgi için bkz. "Modüller-Etkinlik/Aktivite-Aktivite" ve "Modüller-Fırsat-Fırsat Detayları"

 

 

 

6.Ayarlar menüsünü neden göremiyorum?

 

Bu menüyü sadece "Admin" kullanıcılar görebilmektedir. Admin kullanıcılar ile ilgili detaylı bilgi için bkz. "Genel-Ayarlar-Kullanıcı İşlemleri"

 

 

 

7."Müşterilerin/Ürünlerin Tümünü Excel'e Aktar" butonunu neden göremiyorum?

 

Bu butonları sadece "Admin" kullanıcılar görebilmektedir. Admin kullanıcılar ile ilgili detaylı bilgi için bkz. "Genel-Ayarlar-Kullanıcı İşlemleri"

 

 

 

8.Başka kullanıcıların görevlerini ve çalışma planını neden göremiyorum?

 

"Admin" kullanıcılar herkesin görevlerini ve çalışma planlarını görebilirler. Ayrıca bir kullanıcı, kanal yapısına göre dahil olduğu birim, altındaki birimler ve ek yetki sahibi olduğu birimlerdeki kullanıcıların görevlerini ve çalışma planlarını görebilir.

"Admin" kullanıcılar ile ilgili detaylı bilgi için bkz. "Genel-Ayarlar-Kullanıcı İşlemleri"

Kanal yapısı hakkında detaylı bilgi için bkz. "Modüller-Kanal"

 

 

9.SMS uygulamasını neden kullanamıyorum?

 

Bu uygulamayı sadece "Admin" kullanıcılar kullanabilmektedir. Admin kullanıcılar ile ilgili detaylı bilgi için bkz. "Genel-Ayarlar-Kullanıcı İşlemleri"

 

 

 

10.Etkinlik ile aktivite arasındaki fark nedir?

 

Etkinlikler genel faaliyetler (fuar,sempozyum gibi), aktiviteler ise bir müşteriye özel olan faaliyetlerdir. Genel olarak pazarlama faaliyetlerini "Etkinlik", satış faaliyetlerini ise "Aktivite" olarak isimlendirebiliriz.

 

 

 

11.Görev ile aktivite arasındaki bağlantı nedir?

 

Görev bir kullanıcının kendisine ya da başka bir kullanıcıya atayabileceği işler olarak düşünülebilir. Aktivite ise bir müşteri için girilen faaliyetlerdir. İstenirse girilen bir görev için aktivite ya da girilen bir aktivite için görev oluşturulabilmektedir.

Detaylı bilgi için bkz. "Modüller-Etkinlik/Aktivite-Aktivite" ve "Modüller-Paylaşım-Görevler"

 

 

 

12.Çalışma planımda neleri görebilirim?

 

Çalışma planında kişi kendi aktivitelerini görebilecektir. Bu aktiviteler "Sorumlu" alanında kişinin kendisi olan ve "Aktivite Tipi" parametrelerde "Çalışma        planında kullanılacak aktivite türü" nde belirtilmiş tip olarak seçilmiş olan aktivitelerdir.

Parametre hakkında detaylı bilgi için bkz. "Genel-Ayarlar-Parametreler"

Tüm aktivitelerini görmek için ise "Modüller-Paylaşım-Takvim" bölümünü kullanabilirsiniz.

Çalışma planından direk aktivite kaydı da yapılabilmektedir. Çalışma planı hakkında detaylı bilgi için bkz. "Modüller-Paylaşım-Çalışma Planı"

 

 

 

13.Çalışma planımı herkes görebilir mi?

 

Admin kullanıcılar diğer kullanıcıların çalışma planlarını görebileceklerdir. Ayrıca bir kullanıcı, kanal yapısına göre dahil olduğu birim, altındaki birimler ve ek yetki sahibi olduğu birimlerdeki kullanıcıların görevlerini ve çalışma planlarını görebilir.

Admin kullanıcılar ile ilgili detaylı bilgi için bkz. "Genel-Ayarlar-Kullanıcı İşlemleri"

Kanal yapısı hakkında detaylı bilgi için bkz. "Modüller-Kanal"

 

 

 

14.Kendi duvarımı nasıl görüntüleyebilirim?

 

Paylaşım modülündeki Profil sekmesinden görüntülenebilir.

Detaylı bilgi için bkz. "Modüller-Paylaşım-Profil"

 

 

 

15.Başka kullanıcıların duvarlarını nasıl görüntüleyebilirim?

 

Paylaşım modülündeki "Arama" bölümünden kulanıcıları arayarak profilleri görüntülenebilir.

Detaylı bilgi için bkz. "Modüller-Paylaşım-Profil" ve "Genel-Arama-Paylaşım"

Ayrıca diğer kullanıcıların duvarlarını takip edip, "Modüller-Sayfam-İzlediğim Duvarlar" bölümünden de paylaşımlarını görüntüleyebilirsiniz.

 

 

 

16.E-Posta ayarlarını nasıl yapabilirim?

 

Şirket bazındaki ayarlar için bkz. "Genel-Ayarlar-Hesap Ayarları"

Kullanıcı bazındaki ayarlar için bkz. "Genel-Kullanıcı Ayarları-E-Posta Sunucu Bilgileri"

 

 

 

17.Hangi durumlarda otomatik e-posta gönderilmesi sağlanabiliyor?

 

Hangi durumlarda e-posta gönderileceği "Genel-Ayarlar-Parametreler" den ayarlanabilmektedir.

 

 

 

18."Sorumlu Kişi" ne demektir?

 

Bir müşteriden, aktiviteden vb. sorumlu olan kullanıcı bu alanda seçilebilmektedir. Böylece kullanıcılar çalışma planlarında sadece kendi aktivitelerini görüntülemek, kendi müşterilerini diğer müşterilerden ayırt etmek gibi kolaylıklardan yararlanabileceklerdir.

 

 

 

19.Müşterinin "Birey" ya da "Kurum" olması neleri etkiler?

 

Bireyler ve kurumların sabit bilgilerinde farklılaşan alanlar bulunmaktadır. Bunun dışında sürece bir etkisi bulunmamaktadır.

Detaylı bilgi için bkz. "Modüller-Müşteri-Yeni Müşteri"

 

 

 

20.Müşterinin durumunun "Aday", "Potansiyel", "Müşteri", "Kayıp", "Rakip" olması neleri etkiler?

 

Sürece doğrudan bir etkisi yoktur. Durumu "Kayıp" olan bir müşteri için de aktivite/teklif/sipariş kaydedilebilir. Raporlama amaçlı olarak kulanılan bir özelliktir. Ayrıca 'Müşteri' modülünde rakipler farklı listede görüntülenir.

 

 

 

21.Aynı müşteri için iki ayrı kayıt açtım, nasıl düzeltebilirim?

 

Bu durumda "Modüller-Müşteri-Müşteri Birleştirme" özelliğinden yararlanılabilir.

 

 

 

22.İki hafta önce başlayan aktivitemi "Geçmiş Aktiviteler" sekmesinde göremiyorum, neden olabilir?

 

"Geçmiş Aktiviteler" sekmesinde bitiş tarihi kontrolü de yapılmaktadır. Henüz bitmemiş ya da bitiş tarihi verilmemiş aktiviteler bu sekmede görüntülenemeyecektir. Bu aktivite, anasayfada gelen "Aktiviteler" ekranındaki butonlar yardımı ile görüntülenebilir.

Detaylı bilgi için bkz. "Modüller-Etkinlik/Aktivite"

 

 

 

23.Listeden seçilebilen alanlarda "Kayıt bulunamadı !!!" /  ".. bulunamadı !!!" uyarısı alıyorum, neden olabilir?

 

Bu tip alanlara önceden girilen kayıtlar liste olarak getirilir. Bir kelime yazmaya başlayınca ilgili olanlar listelenir. Yazılan kelime ile ilgili kayıt yoksa böyle bir uyarı yazısı görüntülenir. Bazı bölümlerde listede olmayan veriler de kaydedilebilmektedir, yani bu uyarı sadece yazılan kelime ile ilgili kayıt olmadığı anlamına gelmektedir.

Sadece listeden seçimin desteklendiği bölümler de bulunmaktadır, bu durumda zaten "Kaydet" butonuna basıldığında uyarı verilecektir. Yanında clip0002 butonu olan alanlarda ise listeye ekleme yapılabilecektir.

 

 

 

24.Kayıtlı müşterimi/ürünümü silemiyorum, neden olabilir?

 

Müşteri ile bağlantılı kayıt olması durumunda sistem müşteriyi silmeye izin vermeyecektir. Önce bağlı kayıtların silinmesi gerekmektedir. Bunun yerine müşterinin durumu "Kayıp" yapılabilir.

Detaylı bilgi için bkz. "Modüller-Müşteri-Müşteri Detayları-Müşteri"

Aynı durum ürünler için de geçerlidir. Ürünün durumu da "Devre Dışı" yapılabilir.

Detaylı bilgi için bkz. "Modüller-Ürün-Ürün Detayları-Ürün"

 

 

 

25.Nasıl kullanıcı tanımlayabilirim?

 

Kullanıcı tanımlamaları "Genel-Ayarlar-Kullanıcı İşlemleri" menüsünden yapılmaktadır.

 

 

 

26.Rapor alırken toplam aldırma/gruplama/kısıt verme gibi özellikleri nasıl kullanabilirim?

 

Rapor kullanımı ile ilgili detaylı bilgiye "Modüller-Rapor-Tüm Raporlar" menüsünden ulaşılabilir.

Ayrıca örnek rapor için bkz. "Modüller-Rapor-Örnek Rapor"

 

 

 

27.Kendi hazırladığım raporları rapor modülünde görüntülemek için ne yapmam gerekiyor?

 

Bu konu ile ilgili detaylı bilgiye "Genel-Ek Bilgiler-Rapor Teknik Bilgi" menüsünden ulaşılabilir.

 

 

 

28.Ekranlar üzerindeki tuşlar ne işe yarıyor? Ekranların yerleri değiştirilebilir mi?

 

Modüllerdeki ekranlar sürükle-bırak mantığıyla hareket ettirilebilmektedir.

 

sss_ekran

 

 

Dinamik alanlar ekranı üzerindeki (*) tuşu ile ilgili dinamik alanlara kısa yoldan ulaşmak mümkündür.

 

Ekranların üzerindeki (-) tuşları ile ekranlar küçültülüp, (+) tuşları ile tekrar büyütülebilmektedir.

 

sss_ekran2

 

 

 

 

 

29.Rehberler (clip0005) nasıl kullanılıyor?

 

Bu butona tıkladığımızda rehber ekranı açılır. Aşağıda bir müşteri rehberi görüntülenmektedir.

 

sss_rehber

 

Burada bir kelime yazarak enter tuşuna bastığımızda isminde bu kelime geçen müşteriler listelenecektir. İstediğimiz kaydın üzerine tıklayarak seçim yapabiliriz.

Genel olarak listelerin kullanımı ile ilgili bilgiye ise "Genel-Ek Bilgiler-Listeler" menüsünden ulaşılabilir.

 

 

 

30.clip0002 butonunun kullanımı nasıldır?

 

Müşteri (Birey) kaydındaki Meslek/Ünvan alanını ele alalım.

 

clip0134

 

Burada listede olmayan bir kayıt yazılır ve müşteri kaydedilmek istenirse hata alınacaktır. Listede olmayan bir kaydı eklemek için clip0002 butonuna tıklarız. Aşağıdaki gibi bir ekran açılır.

 

clip0135

 

Buradan istediğimiz kaydı kaydettikten sonra listede bu kayıt da gözükecektir.

 

Eklenen kayıtlaı silmek için ise "Genel-Ayarlar-Rehberler" menüsü kullanılmaktadır.

 

 

 

31."Kaydet ve Yeni" butonunun kullanımı nasıldır?

 

Herhangi bir kayıt gerçekleştirdirdikten sonra tekrar kayıt gireceksek, örneğin birden çok müşteri kaydı gerçekleştireceksek, tek butonla hem kaydedip, hem yeni kayıt ekranı açmamızı sağlar.

Örnek olarak, normalde bir müşteri kaydettiğimizde "Müşteri Listesi" açılırken, "Kaydet ve Yeni" butonunu kullanırsak yeni bir müşteri kaydı ekranı açılacaktır.

 

 

 

32.Raporda kısıt verirken rehberden seçmek için ne yapabilirim?

 

Standart raporlarda kısıt verirken içerisinde "ID" geçen alanlar seçilmelidir. Örneğin müşteri kısıtı verilmek istendiğinde, "Müşteri ID" kolonunu seçtiğimizde müşteri rehberinden seçim yapılabilecektir.

Kullanıcı tanımlı raporlarda rehberden seçimin nasıl ayarlanacağı ile ilgili detaylı bilgiye "Genel-Ek Bilgiler-Rapor Teknik Bilgi" menüsünden ulaşılabilir.

 

 

 

33.Arama alanlarında nelere göre arama yapılabiliyor?

 

Arama ile ilgili detaylı bilgiye "Genel-Arama" menüsünden ulaşılabilir.

 

 

 

34.Aktivite ve görevlerimin kendi takvimime aktarılmasını nasıl sağlayabilirim?

 

Aktivite ve görevlerin kullanılan takvime aktarılmasının otomatik olarak yapılması isteniyorsa "Genel-Ayarlar-Parametreler" menüsünden "Aktivite ve Görev Senkronizasyonu" parametresi "Otomatik" seçilmelidir. "Manuel Eşleme" seçildiğinde aktarım yapılmayacaktır. İstenildiğinde aktarılabilmesi için "Genel-Kullanıcı Ayarları-Senkronizasyon" menüsündeki "Senkronizasyon" işlemi kullanılabilecektir. Takvimin seçilmesi ve tanımlamaların yapılması ile ilgili detaylı bilgiye "Genel-Ayarlar-Parametreler" menüsünde "Aktivite bilgisinin gönderileceği takvim" başlığı altından ulaşılabilir.

 

 

35.ERP senkronizasyonunda/Yeni müşteri kaydında (ERP bağlantısı işaretli iken) "Bağlantı Hatası" alıyorum. Neden olabilir?

 

ERP-CRM entegrasyonu sağlanamadığında bu uyarı alınmaktadır. NConnector kurulumu adımları gözden geçirilmeli, "Genel-Ayarlar-Parametreler" menüsündeki connector parametreleri ve "Genel-Ayarlar-Hesap Ayarları" menüsündeki connector bilgileri kontrol edilmelidir.

 

 

 

36.CRM'deki bir müşterinin cari kodunu değiştirdiğimde ERP tarafında cari kod değişikliği yapılabilir mi?

 

"Genel-Ayarlar-Parametreler" menüsündeki connector parametrelerinde ilgili parametre işaretli ise cari kod değişikliği otomatik olarak yapılabilmektedir.

 

 

 

37."CRM'de güncellenen müşterinin ERP'deki cari kaydı da güncellensin" parametresini işaretledim, ancak bazı durumlarda bu güncellemenin ERP tarafında yapılmasını istemiyorum. Anlık olarak değiştirebilir miyim?

 

 

Müşteri kartında iken, "ERP Bağlantısı" seçeneğindeki işareti kaldırırsanız, parametre işaretli dahi olsa o kayıt için güncelleme yapılmamaktadır. CRM'den ERP'ye bağlantı ile ilgili parametreler "ERP Bağlantısı" seçeneğinin otomatik işaretli gelmesini sağlamaktadır. Ancak istenilen kayıt ve güncellemelerde işaret kaldırılarak ERP tarafının etkilenmemesi sağlanabilir. Bu yetki sadece "Admin" kullanıcılarda olacaktır. "Admin" kullanıcılar ile ilgili detaylı bilgi için bkz. "Genel-Ayarlar-Kullanıcı İşlemleri"

 

 

 

38.Raporlarda / Özel raporlarda "Hata Oluştu: Invalid column name 'ACCOUNTID'." hatası alıyorum. Neden olabilir?

 

Sorgulama yapılacak tablo ve viewler mutlaka ACCOUNTID kolonu içermelidir.

 

 

 

39.Şifremi unuttum. Ne yapabilirim?

 

Admin kullanıcılar, diğer kullanıcılara "Genel-Ayarlar-Kullanıcı İşlemleri" menüsünden yeni şifre verebilirler.

 

 

 

40.Bir müşteri ile nasıl sözleşme yapabilirim?

 

İlgili konuya "Modüller-Sözleşme-Sözleşme Tanımları" menüsünden ulaşılabilir.

 

 

 

41.Herkesin kendi müşterisini görmesi gibi yetkilendirmeleri nasıl yaparım?

 

İlgili konuya "Modüller-Kanal-Kanal-Müşteri İlişkisi" menüsünden ulaşılabilir.

 

 

 

42.Bir ürün için nasıl bağlantılı ürün tanımlaması yaparım?

 

İlgili konuya "Modüller-Ürün-Ürün Detayları-İlgili Ürünler" menüsünden ulaşılabilir.

 

 

 

43.Tanımladığım kullanıcının yetkisi yok. / Kullanıcılara nasıl yetki tanımlarım?

 

"Admin" olan kullanıcılar program içerisinde tüm yetkilere sahip olurlar. "Admin" olarak tanımlanmayan her kullanıcının bir gruba atanması gerekmektedir. Aksi takdirde kullanıcı program içerisinde hiçbir yetkiye sahip olmayacaktır. Kullanıcılar dahil oldukları gruplara tanımlanmış yetkilere sahip olacaklardır. "Admin" olan bir kullanıcı ise, yetkileri kısıtlı bir gruba dahil edilse de, tam yetki sahibi olmaya devam edecektir.

Detaylı bilgi için bkz. "Genel-Ayarlar-Kullanıcı İşlemleri"

 

 

 

44.Bir kullanıcıyı silmek istediğimde 'Bağlı kayıt olduğundan silinemez' uyarısı ile karşılaşıyorum, nasıl silebilirim?

 

Bu durumda kullanıcıyı pasif yapmak yeterli olacaktır, detaylı bilgi "Genel-Ayarlar-Kullanıcı İşlemleri-Kullanıcı" başlığı altındadır.

 

 

 

44.Yetkilendirme kanal yapısının önüne mi geçiyor?

 

Evet; örneğin bir kullanıcıya "Fırsat İzleme" yetkisi verilmediyse, kişi kanal yapısına göre hakkı olduğu halde, kendi ya da alt birimindekilerin fırsatlarını görüntüleyemez.

 

 

 

45.Mobil uygulamada müşterilerin uzaklıklarını doğru görüntüleyemiyorum, ne yapabilirim?

 

Bir müşteriye adres kaydettiğimizde 'Haritada Bul' butonuna tıklanmaz ise, enlem ve boylam bilgileri alınamadığı için müşteri haritalarda görünmez ve mobil uygulamada lokasyonu okunamaz. 'Haritada Bul' butonuna tıklanmak unutulabileceği için, belirli aralıklarla müşterilerin adreslerine göre enlem ve boylam bilgilerinin okunması sağlanabilir. Bu işlem ile ilgili bilgi "Genel-Ayarlar-Zamanlanmış Görevler" başlığı altındadır.

 

 

 

46.Teklif ve siparişte risk takibi yapabilir miyim?

 

ERP'deki risk takibinin CRM'de de devreye alınması "Genel-Ayarlar-Parametreler" menüsündeki Teklif/Sipariş Connector parametrelerinden yapılmaktadır.

 

 

 

47.Fırsat/Teklif/Sipariş kaydında ürün fiyatlarımın ERP'deki fiyat listelerimden gelmesini sağlayabilir miyim?

 

ERP'deki fiyat listelerinin ya da stok kartındaki fiyatların gelmesi "Genel-Ayarlar-Parametreler" menüsündeki varsayılan parametrelerden ayarlanmaktadır.

 

 

 

48.TRY'den farklı para birimlerini nasıl kullanabilirim?

 

Döviz desteği için bkz. "Genel-Ayarlar-Parametreler" ve "Genel-Ayarlar-Döviz"

 

 

 

49.Tekliflerim ve siparişlerim için nasıl dizayn hazırlayabilirim/çıktı alabilir miyim?

 

bkz. "Modüller-Teklif/Sipariş-Teklif/Sipariş Basımı"